Tagóvodánk (1083. Budapest, Baross u. 111/b.) négy óvodai csoporttal működik. Minden játszócsoporthoz önálló mosdó, öltöző tartozik. Jól felszerelt tornatermünkben, eredményesen segíthetjük a gyermekek mozgásfejlődését. A gyermekek nevelését szakképzett óvodapedagógusok végzik, nevelőmunkájukat szintén szakképzett dajkák, és pedagógiai asszisztensek segítik.
Az egyéni képességfejlesztés eredményes megvalósítását óvodánk fejlesztő óvodapedagógusa segíti. A hangképzési zavarokkal küzdő gyermekek beszédfejlesztését 5 éves kortól, heti 2 alkalommal logopédus segíti.
Napirendünk kialakítása során figyelembe vesszük az óvodás gyermek életében legfontosabb szerepet betöltő játék elsődlegességét. Megfelelő helyet, időt, eszközt, élményt, biztosítva a világot játékon keresztül megismerni vágyó gyermekeket.
Nevelőmunkánkat, a Napraforgó Egyesített Óvoda Pedagógiai Programja, és helyi sajátosságaink alapján végezzük.
Boldogságóra Program a Gyerek-Virág Tagóvodában
A Boldogságóra Program egy pszichológusok által megalkotott pedagógiai program, melynek célja, a gyermekek számára egy pozitív életszemlélet megalapozása, játékos gyakorlatokkal a gondolatok pozitív irányba való terelése, és ezzel az akadályok, kihívások gördülékenyebb leküzdésének elősegítése.
A Program biztosítja azokat a boldogságfokozó technikákat, amelyek növelik a gyermekek önbizalmát, könnyebben feloldják szorongásaikat, erősítik a társas és baráti kapcsolataikat, támogatják a testi-lelki egészséget, fejlesztik a gyermekek problémamegoldó képességét, szélesítik gondolkodásmódjukat, ellensúlyozzák a negatív érzelmeket, óvják a gyerekek mentális egészségét, csökkentik az agressziót, javítják a tanulási eredményeket, és a pedagógust is segítik.
Tíz témakört ölel körül a program. Ezek a témakörök havi bontásban valósulnak meg az óvodai csoportokban, beleszőve az óvodai tevékenységekbe, heti egy alkalommal. A Boldogságóra tevékenységekben helyet kap a feszültségoldás, relaxáció, a saját élmények és tapasztalatok felidézése, közös gondolkodás, az új tudás élményalapú megismerése. Az óvodai tevékenységek (külső világ tevékeny megismerése, ének-zene, mesélés, verselés, mozgás, rajzolás, mintázás, kézimunka) és a kreatív játékok segítik a témák feldolgozását a 3-6 éves korosztály számára.
A négyheti tevékenységekről a hónap végén képekkel ellátott beszámolót töltünk fel a Program hivatalos honlapjára.
A boldogságórák szerkezeti felépítése is fontos. Elsőként a téma bevezetése, majd foglalkozást kezdő relaxáció és a személyiségfejlesztő gyerekdalok éneklése segíti a gyermekek számára a ráhangolódást. Utána kezdődik a téma feldolgozása, ami történhet egy érzelemhez köthető mesével, és annak feldolgozásával, vagy más kreatív játékok közös eljátszásával. Ezután a foglalkozás lezárásával és a téma továbbadásával fejeződik be a tevékenység.
Emellett még fontos megemlítenünk a Boldogságórák közösségfejlesztő hatását, hisz a program által az óvodai csoportok mellett, az óvodai dolgozók társas-baráti kapcsolatai is megerősödhetnek, emellett a szülő-gyermek kapcsolatot is erősítheti.
Összességében a Boldogságóra Program nagyban segíti a pedagógusok munkáját, és a gyermekek számára egy szeretetteljesebb és boldogabb világ kialakítását.