Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Józsefvárosi Óvodák Virágkoszorú Tagóvodája

Sztudva Mónika

Sztudva Mónika

 Tagintézmény-igazgató
                 
Bemutatkozás
 
Szeretnénk egy nagyon fontos titkot megosztani veletek: óvodába járni a lehető legjobb dolog a világon, ami egy kisgyermek életében megtörténhet.
Itt, a Virágkoszorú Tagóvodában minden Óvó néni és Dadus néni, tehát az egész nevelőtestületünk jól ismeri ezt a titkot, és ennek szellemében mindent meg is teszünk, hogy a gyerekek velünk együtt jól érezzék magukat az óvodánkban.
Minden olyan tevékenységforma, ami elősegíti a gyermekek egészséges személyiségfejlődését megtalálható intézményünkben. Ezeket a tevékenységeket komplex módon építjük be pedagógiai programunkba, a mindennapi vidám kis életünkbe. Munkánkat utazó logopédus, gyógypedagógus segíti.
A Kézműves műhelyben fúrunk- faragunk, az Angol élménypedagógiával játékosan ismerkedünk az angol nyelvvel, elsőként a kerületben itt működik a Minecraft program, ami bizonyítja, hogy a számítógép használatának elsajátítása és gyakorlása igenis lehet gyermekbarát.

A Bűvészovi nagy kaland, teli varázslattal és sok-sok nevetéssel, tegyük még hozzá, hogy az AFP francia hírügynökség 24 országba vitte el a jó hírét. Te is szeretnéd kihúzni a nyuszit a kalapból? 
Ki ne szeretne egy terápiás kutyával játszani, aki segít a torna feladatokban ügyesedni. Az kreatív alkotás és tehetséggondozás mindennapi életünk része és mozgatórugója. 
Boldogság óráink szeretettel töltik meg a napjainkat.
Nagyon sokszínűek vagyunk, az ide járó többnemzetiségű gyerekek multikulturális létünk meghatározó szereplői. Óvodánk részt vesz Zöld Óvoda programban.  
 
Sajátos arculat

A Virágkoszorú tagóvoda képviseli a nyolcadik kerületi óvodák közül a varázslat és a digitalizáció irányvonalát. Ez meghatározza óvodánk arculatát. Hetente ismerkednek és gyakorolják a hozzánk járó gyerekek a bűvésztrükköket, mely sokoldalú fejlődési lehetőségek tárházát adja kezükbe. A Bűvészovinkról 2022 decemberében film készült, mely a világon egyedülálló továbbá 21 ország ismerhette meg kollégánk munkáját.
Minecraft programunk az eljövendő digitalizáció általi gondolkodás elsajátítása mellett hozzájárul a matematikai gondolkodás fejlesztéséhez. Ide kötődik meg Robotika foglalkozásunk is mely az iskolai padlórobot program előzetes élményeit adja nem utolsó sorban a programozási algoritmusok előfutára.
                                                                                  Horgolókör

Horgolókör indul a Virágkoszorú tagóvodában a szülők bevonásával. Az elkészült alkotások az óvodát díszíthetik a jövőben. Megtanulhatók a horgolás alapjai, a horgolótű kezelése, minták alkotása.
A projekt a Befogadó Óvodák programjait egészíti ki.
A horgoló kör első időpontja: 2024. február 06. 15.30-16:30-ig, így a február színes és vidám keretet kap a farsang jegyében. Nem csak a horgolni tudókat, hanem a tanulni vágyókat is szeretettel várjuk.

 
Bűvészovi
                                                                                       Bűvészovi és a Kakas

A színes kendők egyszerű, de nagyszerű trükkjét bűvész foglalkozásunkon, a Kakas és a színek című mesével kapcsoltuk össze. A történet attól lesz igazán varázslatos, mert a mese végén a színtelen kakaska, akit csak megrajzoltak, de elfelejtettek kiszínezni pont a mi varázskendőnk négy alapszínével lesz kifestve.
A piros, kék, zöld és sárga színek segítenek a kakasnak, hogy megtalálja a helyét a baromfiudvarban.
A varázslat tehát mindenhol működik, sőt művészileg is inspirál, motivál, hiszen a foglalkozás befejezéseként főszereplőnkről a következő rajzok készültek, és jól érezhetően teli vannak szeretettel meg egy kis MÁGIÁVAL.
Robotika műhely
Minecraft-ovi program 
Tevékenység ideje: 2023.11.21.

A mai Minecraft  tevékenységműhely foglalkozásán az internet elérhetőség megtréfált minket. Ennek ellenére minden gyermek laptopján sikerült a programot elindítani. 
A feladat az volt,hogy tetszőleges  helyszínen hozzunk létre egy 10x10-es egységnyi épület alapját.(matematikai tartalmú ismeretek: számolás 10-ig). Volt aki a mezőn épített,volt aki egy parkban,volt aki a fák közé az erdőben. Október elején kezdtek a gyerekek  ismerkedni ezzel a  programmal,és már is sikerült a kitűzött feladatot ügyesen  végrehajtani. 
Vidám hangulatban,tartalmasan telt az idő. Fejlődött a türelmük,a kitartásuk,a számolás készsége és a gondolkodásuk is. 
Örömmel,izgatottan  várják mindig  a következő alkalmat.
                                                                                    Nálunk járt a Mikulás!

Eljött ez a várva várt nap is! Vendég érkezett a messzi északról hozzánk, fehér szakállát fújta a szél deres csizmájával topogott a küszöbön. Megérkezett nagy puttonya ajándékokkal volt tele. Lassan indult el a Virágkoszorú tagóvodában, hogy meglepje a csodaváró gyerekeket. A négy csoportban lesték lépteit, hogy elhozza a varázslatot és a karácsony ígéretét.
                                                    Márton napi hagyományok a Virágkoszorú tagóvodában

Márton napi hagyományőrző programunk 2023. november 09-én került megrendezésre. 
A programunk két részből tevődött össze, délelőtt nagy örömet okozott a Búzavirág csoportunk házaló járása meglepetés batyuval versel, és énekkel. A közös játék még szorosabbá tette a csoportok közötti kapcsolatot. Vidáman falatozták a gyerekek a libazsíros kenyeret, a liba töpörtyűt, a Kamilla csoport dallal, a Levendula csoport liba napi finomságokkal, a Csipkebogyó csoport pedig mondókával és az első rácsodálkozás varázsával köszönte meg a Búzavirág csoport ajándékait.  Délután pedig a szülői közösséggel élen járva a lámpás felvonulás űzte el a sötétséget a Kálvária téren, melyen a Virágkoszorú tagóvoda szülői közössége és a családok, testvérek nagyszülők nagy számban voltak jelen. 
                                                              Komposztálás a Virágkoszorú tagóvodában
 
Óvodánk a Józsefvárosi panelházak között van, mégis nagy udvarral rendelkezik. Az óvoda kapott két évvel ezelőtt egy komposztálót, melyet már tavaly is használtak a gyerekek.
Mit is lehet egy óvodában komposztálni? A Józsefvárosi Önkormányzat immár második éve biztosítja a józsefvárosi gyerekek részére a friss zöldséget, gyümölcsöt, ezek hulladékai kiváló komposzt anyagnak bizonyulnak.  Továbbá az udvaron élő fák levelei is hozzájárulnak a komposzt majd a termőföld kialakulásához. Érdekes kísérlet is, ha a komposztálóba tett zöld hulladék „ dolgozni kezd”  hő termelődik, ez az őszi hűvös időben a gyerekeink is meg tudják figyelni. Tavasszal  talán már a magas ágyásainkat  gazdagíthatjuk az elkészült komposzttal.
Komposztálható anyagok: száraz levél, zöldség szárak, tűlevél, barna papír, szalma, tojáshéj, gyümölcsök, zöld lomb, konyhai hulladék, kávé zacc
Nem komposztálható anyagok:  olajos zsíros anyagok, ételmaradékok, kivirágzott gyomok, állati eredetű anyagok
A képeken a Levendula csoportunk gyermekei töltik a komposztálót.
Mozgásfejlesztés kutyaterápiával a Virágkoszorú tagóvodában
 
A foglalkozás alatt a kutya,  - mint motivációs eszköz -  jelenlétével ösztönözzük a gyermekeket különböző fejlesztő feladatok megoldására, A gyermekek alapvetően vonzódnak az állatokhoz, felszabadultan, örömmel vesznek részt a foglalkozásokon, melyre alapozva építjük fel a különböző feladatokat. A foglalkozások során központi szerepet kap gyerekek mozgás és szociális fejlesztése. Mindemellett természetesen a kutyával való játék során felhívjuk a figyelmet  a felelős állattartásról való ismeretek bővítésére.
Alex egy német boxer kölyök most 6 hónapos, tanulási/képzési folyamata a Virágkoszorú tagóvodában zajlik 2023 június óta.
                                             Ellátogattak hozzánk a Magyar Vöröskereszttől a Plüssök Hősei
Játékos keretek között tanulhatták meg a Csipkebogyó és  Kamilla csoportos gyerekek, hogy apróbb balesetekkel hogyan is bánjanak el. Miként kell fertőtleníteni a sebet, és hogyan kell bekötözni. Kit szükséges értesíteni és milyen telefonszámot kell felhívatni a felnőttekkel baj esetén.
   Olvassák el a legújabb cikket, ami tagóvodánk Márton napi lámpás felvonulásáról és ennek előkészületeiről szól:   Cikk
Búzavirág csoport

Búzavirág csoport

Mi vagyunk az óvodában a legkisebbek. Világos, tágas, barátságos termünket birtokba vettük.

Mindannyian keressük a kedvenc kis helyünket a csoportban. Rendkívül fontos nekünk a szeretgetés, biztatás és a sok-sok játék, hogy biztonságos, örömteli, jókedvű napokat tölthessünk az óvodában.

Óvó nénijeink és dajka nénink sok-sok játékos  tevékenységgel, mozgással, zenével, dalos játékokkal, verssel, mesével színesítik napjainkat.

Kamilla csoportosok vagyunk

Nagy és középsős korú gyerekek járnak ebbe a csoportba. Ica néni,Kati néni és Kriszti néni vár minket minden nap. Az óvodánk nagyon szép, a csoportszobánk is tágas, világos.

Nagyon szeretünk a társainkkal játszani. Különösen a mozgás tevékenységeket kedveljük, melyre lehetőségünk van a csoportszobában, a tornateremben és az udvaron is. Mindig nagyon várjuk, hogy kimenjünk az udvarra és játszhassunk a sok jó játékkal.

Mi vagyunk a levendulás kicsik. Még csak most érkeztünk, de már sokat tudunk.

Egyedül öltözünk ,kezet mosunk, eltesszük a játékokat, egyedül eszünk. Megtanultunk figyelni és szót is fogadunk Andi néninek, Erika néninek, Mihi néninek.

Kedveljük a közös éneklést, mondókákat, gyurmázást. Örömmel jövünk óvodába, de még hamar elfáradunk.

 

Csipkebogyó

Mi vagyunk a legnagyobbak, iskolába készülünk. 

Játszani és mozogni egyaránt szeretünk. Óvó néni,dadus néni szeret minket nagyon.

Sok programot szerveznek nekünk, hogy gazdagodjon az óvodai életünk.

1, Egészséges életmódra nevelés
Tagóvodánknak sajátos arculataként jelenik meg az egészségnevelés. Célunk a testi,  lelki, s szociálisan egészséges gyermekek személyiségfejlesztése. Nagy tornateremmel rendelkezünk, mely kiváló lehetőség a gyermekek mozgásfejlesztésére. Rendelkezünk ”Mozgáskotta” eszközökkel, mely a gyermekek esztétikus, összerendezett mozgásfejlesztését segíti elő. A PEK torna egy komplex mozgásfejlesztő módszer, mellyel az idegrendszer érése megtámogatható, és komplex módon hat minden érzékszervre. Fejleszti a gondolkodást, emellett tartásjavító funkciója is van. Fejlesztő pedagógusunk tudatosan tervezi e torna segítségével a gyermekek fejlesztését.

Sószobánk minden esztétikai igényt kielégít. Heti rendszerességgel minden csoport használja. Célja az egészség megőrzése, valamint a különböző felső légúti megbetegedések megelőzése. Nagycsoportos gyermekek számára gyermek relaxációt is tartunk. 

2, Boldogóra, személyiségfejlesztő foglalkozások a pozitív pszichológia eszközeivel

Mind a 4 csoportban foglalkozunk e programmal. 2020. nyarán minden óvodapedagógus elvégezte a tanfolyamot, melyről elismerő oklevelet kaptunk.

 „Egészségre és boldogságra született emberi lények vagyunk. Különleges emberi többletlehetőségünk a hit, a remény képessége és az összetartozás, egymás iránti felelősség érzete, amely a szeretetkapcsolatokban testesül meg.
 Ha a családi szocializáció nem adhat eleget ennek kifejlesztéséhez, vagy mert csüggedt lelkű szülők nem tudnak jó mintát adni az örömteli élethez, akkor ez a nevelés-növelés pedagógiai és személyiségfejlesztő feladat. Ebben rejlik a jövőbeli virágzás elérésének titka!” (prof. Dr. Bagdy Emőke)

A pedagógia területén egyre több figyelem irányult az elmúlt években a lelki egészségre. Több szakember hívta fel a figyelmet arra a holisztikus nézetre, melyben a pedagógusoknak nem csak az oktatásra, hanem a nevelésre, s nem csak a gyermekek testére, de a lelki gondozásra is nagyobb hangsúlyt kell fektetni.

A tavalyi évet úgy zártuk, hogy pályázatunk a „Boldog óvoda” cím elnyerésére. Ehhez elkészítettük a pályázathoz szükséges puzzlét, valamint a nyár utolsó hetében másik két tagóvodával közösen megszerveztük, hogy valamennyi óvodapedagógusunk elvégezze a 30 órás akkreditált továbbképzést.

Küldetése:
A tudomány eszközeivel járuljon hozzá ahhoz, hogy Földünk a boldogság planétája legyen.

Célja:
A szisztematikus gyakorlatok alkalmazásával készségszintűvé tenni a pozitív orientációt. A pozitív orientáció készségszintre emelten elsajátítható, megnyitja az utat azoknak a technikáknak a megtanítására, azoknak a kompetenciáknak kiépítésére, amelyek birtokában kézbe vehetjük önmagunk pozitívra hangolását, mentális jóllétünk fokozásának lehetőségét.

Feladata:
Azt akarjuk, hogy az életükben minél több szeretet, barátság, és nemes cselekedet legyen.
Azt szeretnénk, hogy a gyermekek lelkesek legyenek a tanulásban, képesek legyenek szembeszállni a kihívásokkal.
Azt akarjuk, hogy a jövőbe vetett hittel nőjenek fel, a kalandok szeretetével, igazságérzettel, és elég bátorsággal, hogy e szerint az igazságérzet szerint cselekedjenek.
Azt szeretnénk, hogy szembetudjanak nézni az akadályokkal és hibáikkal, ami a felnőtté válással jár.
Azt szeretnénk, hogy jó szülőkké váljanak, amikor eljön az ideje.

Témái: Tíz egymásra épülő témából áll:
- Hála gyakorlása
- Optimizmus gyakorlása
- Társas kapcsolatok ápolása
- Jó cselekedetek ápolása
- Elköteleződés egy cél mellett
- Megküzdési stratégiák
- Apró örömök élvezete
- A megbocsátás gyakorlása
- Testmozgás
- Fenntartható boldogság
Előnyei:
- Fejleszti a gyermekek problémamegoldó készségét.
- Szélesíti a gyerekek látókörét és gondolkodásmódját.
- Testi, szellemi, és társas erőforrásokat épít.
- Ellensúlyozza a negatív érzelmeket.
- Óvja a gyermekek mentális egészségét.
- Csökkenti az agressziót a csoportban.
- Javulnak a gyerekek tanulási eredményei.
- Amíg tanítunk, mi magunk is fejlődünk.

Eszköztára:
Zene
Rajz
Improvizációs játékok
Fotózás
Videófilm
Más alkotó tevékenységek

3, Környezettudatos magatartásra nevelés
Budapest Főváros VIII. kerület Józsefváros Önkormányzata a klímaváltozás mérséklésére és hatásainak kezelésére Zöld8 néven átfogó projektet indított. A projekt megvalósításával Józsefváros Önkormányzata hozzájárul az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás, a kockázatmegelőzés és -kezelés előmozdításához, valamint a klímaváltozáshoz történő hatékony alkalmazkodás társadalmi feltételeinek megteremtéséhez, a társadalom klímatudatosságának eléréséhez.
Csoportszobákban zöld sarok van, ahol mindig csírázik, hajt, zöldell valamilyen növény, amikről együtt gondoskodunk. 
Szelektív kukákat (erősített kartonból) rendszeresen használjuk, játékosan erre neveljük óvodásainkat, ezzel is jó példával járva elől, hogy környezettudatos magatartást alakítsunk ki. A szülőket is igyekszünk ebbe bevonni - folyosón is elhelyezett szelektív kukákkal, hulladékból készített művekkel (újrahasznosítás), amit a családok otthon elkészíthetnek, s aztán kiállítjuk óvodánkban.
Jeles napokat, zöld ünnepeket a családok közreműködésével ünnepeljük meg.

4, Fejlesztés
Fejlesztő pedagógus szakirányú végzettséggel rendelkezik. A fejlesztés célja a gyerekek egyéni készségeihez alkalmazkodva lemaradásaik csökkentése, tehetségeik kibontakoztatása. Iskolás korra érjék el a totális érzékelő apparátust, aminek az alapja a mozgás, erre épülnek az érzékelési folyamatok, majd pedig a gondolkodás.
A felzárkóztatás mellett hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra is. Már óvodás korban megmutatkozik a fogékonyság a minket körülvevő világ ábrázolására. A szakkörben segítünk nekik ötletekkel, odafigyeléssel, hogy sikerélményhez jussanak és felszabadultan alkossanak. Heti rendszerességgel barkácsolnak, fonnak, gipszet öntenek, varrunk, változatos technikákkal dolgozunk.

Galéria