Első fő nevelési irányvonalunk a Néphagyomány ápolása, a Népszokások megőrzése, mely átszövi napjainkat.
A mesék, versek, énekek, népi játékok, kézműves technikák kapcsolódnak a jeles napokhoz. Óvodásainkat megismertetjük a „népi kismesterségekkel”, a természetes anyagokkal.
Mivel óvodánkba többféle nemzetiségű kisgyermek jár évek óta, a magyar kultúra megismertetése mellett, bevezettük évente egy heti projekttel a többi nép kultúrájának megismertetését is, mely 2022 óta beépült az éves programunkba.
2024-25-ös nevelési évben márciusban lesz a multikulturális hetünk. Minden évben aktualizáljuk az adott évben óvodánkba járó más nemzetiségű gyerekek kultúrájával.
Ettől lesz óvodánk gyermekközössége még inkább befogadó, elfogadó a más kultúrák iránt.
Törekszünk arra, hogy kialakítsunk egy jó szülő-gyermek-óvoda kapcsolatot, ezért ennek érdekében a szülőkkel több közös programot szervezünk. A közös programokról mindig az adott nevelési év célkitűzéseinek megfelelően döntünk. A 2024/25-ös nevelési évben a közös barkács-délután novemberben a Márton napi mécses-készítés amit előre tervezünk.
A Mikulás ellátogat hozzánk minden évben. Az óvónénik készítenek apró meglepetéseket, illetve a csomagokat a fenntartó biztosítja számunkra, amelyet a Mikulás ad át minden kisgyermeknek.
A Karácsony az óvodában is ünnep! Ez az ünnep zártkörű, csak a gyerekeknek. Igyekszünk a varázslatot meghagyni a gyermekek számára. Az ajándékok mindig a csoport igényeinek megfelelőek, az óvodapedagógusok véleménye alapján vásároljuk meg.
Drámapedagógusunk irányításával az óvoda dolgozói és a gyerekek teszik emlékezetessé, a hagyományos „Betlehemes mesével”.
A gyerekek óvónőik segítségével saját készítésű karácsonyi ajándékkal kedveskednek szüleiknek, amelyet nagy örömmel adnak át azon a napon, amikor hozzánk is megérkezik a „Szeretet ünnepe”!
Farsang napján maskarába bújnak a gyerekek, és az óvónénik. Együtt mókáznak, játszanak. A szülők is kapnak arra lehetőséget, hogy idejük függvényében a reggeli érkezéskor fotózkodjanak a gyermekeikkel. Ez a nap nálunk mindig „Húshagyó Kedden” van, őrizve a néphagyományt.
A Húsvét is a hagyományőrzés jegyében zajlik óvodánkban. A „nyuszi” mindig Húsvét előtti héten érkezik. Ezen a napon a gyerekek „ünneplőben” jönnek, a lányok apró meglepetésekkel készülnek (pici csokoládé tojás), a fiúk pedig kölnivel. Miután az elrejtett ajándékokat (melyeket az óvónénik készítenek), megtalálják a gyermekek, eljátsszák a „locsolkodás” néphagyományt a csoportokban. Nagyon szép, és emlékezetes délelőttök ezek.
Anyák Napja egy apró kis meghitt pillanat a csoportjainkban. A gyermekek maguk készítette ajándékkal, verssel köszöntik az édesanyjukat, nagymamáikat. Külön kis sarkot alakítanak ki az óvodapedagógusok, ahol a gyermek felköszöntheti az Édesanyját, vagy Nagymamáját.
Gyermeknapon olyan programot szervezünk a gyermekeinknek, amellyel még színesebbé tudjuk tenni az udvari játéktevékenységet. Ha lehetőségünk van rá, akkor külső előadót (bohócot, színházat) hívunk erre a napra.
Évzáró, ballagás A nagycsoportosainktól tarisznyával, apró ajándékokkal és búcsúzó versekkel, énekekkel köszönünk el minden év végén. 3 – 4 évet töltenek nálunk, nehéz az elválás…
Közös óvodai kirándulást szervezünk évente, a költségvetésünkben meghatározott anyagi lehetőségek függvényében. Jártunk már a Fővárosi Állatkertben, Dunakeszi Vadasparkban, a Népligetben.
Amennyiben nem tudunk óvodai kirándulást szervezni, melyen minden gyermek résztvehet, akkor óvodánkban szervezünk programot. Pl. Állatsimogató, vagy Népi játszóház igazi kosaras körhintával.
A második fő nevelési irányvonalunk, az Egészséges életmódra nevelés, a Mozgáskultúra fejlesztése
Gyermekeink napi mozgása, a csoportszobákban, a teraszokon, a tornateremben és az udvaron kielégítő. A gyerekek lételeme a mozgás. Ennek érdekében, a minőségi mozgás-lehetőség biztosítása a mi feladatunk. A gyerekek izomzatának fejlődése az óvodás évek alatt nagyon intenzív. Ezt segítjük mi is az életkoruknak, fizikai állapotuknak megfelelő mozgásformák bevezetésével, napi megvalósításával.
Óvodapedagógusaink minden lehetőséget kihasználnak, hogy tovább fejlesszék ismereteiket, és ezeket beépítve a mindennapokba változatos mozgáslehetőségeket biztosítsanak a gyerekeknek.
Érdekes „akadálypályákat” állítanak össze a tornateremben, amelyet a gyerekek örömmel vesznek birtokba, és a tevékenységek mindig hosszabbak, mint a betervezett idő volt.
A mozgás mellett az Egészséges táplálkozásra nevelés is fontos feladatunk. Megismertetni, elfogadtatni gyermekeinkkel a zöldségek, gyümölcsök általuk nem ismert, vagy „nem szeretem” ételeket. Ebben segítségünkre van a konyha, ahonnan változatos ételeket kapunk, a fenntartó, aki biztosítja a mindennapi gyümölcs-szükségletünket, valamint a szülők, akiknek felajánlásaival a gyerekek egzotikus zöldségek, gyümölcsök ízlelését, kóstolását is megtehetik.